Ofisinizi zevkle dekore edin, güne keyifle başlayın, plan yapın ve sıkıcı iş yaşamınızı renklendirin!
Hem iş yaşamında başarı elde etmek için, hem de rutinleşmiş ofis hayatınızda motive olmak için bunları mutlaka yapın…
Yola güzel çıkın
Güzel bir gün için hazırlık gerek! Öncelikle ‘aynaya hazırlanın’! Giyiminize önem verin, hafif bir makyaj yapın ve ondan sonra aynanın karşısına geçip gülümseyin. Kendinizi ilk nasıl gördüğünüz gün boyunca kendinizi nasıl hissedeceğinizi oldukça etkiler. Sağlam bir kahvaltının ardından ‘yola hazırlanın’! Evden çıkıp ofisinize giderken yolculuğunuzu en keyifli hale getirmek için size zevk veren şeyleri yapın. Burası tamamen sizin zevkinize kalmış. Yol boyunca ister mp3 çalarınızda sizi en mutlu eden parçaları dinleyin, ister size en keyif veren kitabı okuyun. İsterseniz de hiçbirşey yapmayın, etrafı seyredin. Sizi ne mutlu ediyorsa…
Zevkli bir ofis ortamı
Düşünsenize, gününüzün ortalama 8-9 saatini ofiste geçiriyorsunuz. Dolayısıyla ofisinizi olabilecek en hoş, en dingin ve aynı zamanda en enerjik hale getirmeniz; tüm gününüzü olumlu etkileyecektir. İşe masanızdan başlayın! Kendinize güzel ajandalar, defterler, bloknotlar alın. Pudra’nın tavsiyeleri Beyoğlu Panter Kırtasiye’ye veya Moleskine defter satan herhangi bir kırtasiyeye uğramanız… Eğlenceli bir kalemlik ve içine rengarenk kalemler alın. Bunun için de Nuxx, Continuum, Karınca gibi mağazaları öneririz. Masanızın düzenli olması için ayraçlar, dosya kutuları, cd’lik gibi ihtiyaçlarınızı da Muji veya İkea mağazalarından en şık şekilde halledebilirsiniz. Masanızın temel güzelliği hazır; şimdi sıra çiçek, çerçeve, masa lambası gibi süslemelerde… Orası da sizin kişisel seçimlerinize kalmış. Her gün kendinizi nasıl bir ortamın içinde hissediyorsanız masanızı o şekilde hazırlayın. Ofis psikolojinizi nasıl etkilediğine inanamayacaksınız!
Denge kurun, plan yapın
İş hayatı ve özel hayatı ayırın derler hep. Nasıl ki eve iş getirmememiz uzmanlar tarafından öneriliyorsa, aynı şekilde işe ev getirmeniz de sağlıksız olacaktır. Peki nasıl bir tutumdur iş hayatında takınılması gereken? Öncelikle dengeyi kurabilmek çok önemli. Bunun için de plan yapabilmek, iyi organize olabilmek. Ve bunun için de öncelikleri belirlemek… İşlerinizi aciliyet ve önemlerine göre öncelik sıralamasına koyun. Hangisini ne zaman yapacağınızı organize edin (her zaman sadece kendinize ayıracağınız bir ofis vaktini de bu plana ekleyin). Bu plan dahilinde çalışmalarınızı gerçekleştirin. Ne daha azını, ne daha fazlasını; gerektiği kadarını dengeli bir şekilde yapın. Unutmayın; üzerinize fazlasıyla iş almak, az iş yapmakla aynı sonucu doğurabilir. Bu nedenle her verilen işi üzerinize almayın; dengenizi korumanız gerektiğini her zaman kendinize hatırlatın!
Mola verin
Gün içinde her şeyden sıyrıldığınız, kafanızı tamamen boşalttığınız ve kendinizi bıraktığınız bir mola, emin olun her şeyden önemli! Bunun için uzmanlar nefes egzersizlerini öneriyor. Nasıl mı? İster oturur pozisyonda ister ayakta, bir elinizi sırtınıza götürün. Göğsünüzü bir balon gibi düşünün ve onu şişirerek bu pozisyonda nefes alın. Sanki sırtınızdaki elinizin içine bu nefes doluyormuş gibi. Bir gün içerisinde 2 veya 3 defa, 3’er dakikalık bu derin nefes egzersizini uygulamak size tahmin edebileceğinizden çok daha fazla faydalı olacak! Aynı zamanda ofiste yapabileceğiniz baş, boyun ve sırt esneme hareketlerinin de hem sizi formda tutmaya, hem de sağlıklı bir mola vermenize yarayacağını hatırlatalım… Hatta imkanınız varsa dışarı çıkıp iş arkadaşlarınızla açık havada yapacağınız yarım saatlik yürüyüşler hem fiziksel hem sosyal anlamda sağlıklı olacaktır.
İş hayatını renklendirecek 4 öneri
13 Ekim 2012 yazildi.
0 yorum: